ESABXpanse— Virtuellmässa
ESAB är en av världens ledande tillverkare av utrustning och tillsatsmaterial för svetsning och skärning. Deras lösningar är välkända i hela världen för sin innovativitet.
När alla fysiska mässor plötsligt ställdes in på grund av coronapandemin fick Hoy i uppdrag av ESAB att ta fram en lösning för att kunna möta sin målgrupp online. Resultatet blev en digital mässupplevelse – ESAB Xpanse.
Digital monter
ESABs närvaro på utvalda mässor har varit stor och betydelsefull för både deras anställda och kunder. När mässor blev inställda på grund av coronapandemin ville de hitta ett nytt sätt att möta och kommunicera med sina kunder på. Lösningen blev en digital monter och ett virtuellt live-event.
En digital mässupplevelse
ESABs närvaro på utvalda mässor har varit stor och betydelsefull för både deras anställda och kunder. När mässor blev inställda på grund av coronapandemin ville de hitta ett nytt sätt att möta och kommunicera med sina kunder på. Lösningen blev en digital monter och ett virtuellt live-event.
Ultramodulär
ESAB kommunicerar på många olika marknader och språk. Genom hela processen var det viktigt att göra Xpanse modulär och förändringsbar, med smidig språkversionering. ESAB har möjlighet att ladda upp och ändra text-, bild- och videoinnehåll beroende på språk och marknad, helt utan Hoys inblandning.
Alla användare, stationer och marknader
Eftersom Xpanse finns på många olika marknader och kommunikationen kan ske på många olika språk krävs det robusta verktyg för att administrera chattarna. Hoy utvecklade därför en admin-vy, där man kan svara på all kommunikation som kommer in från de olika stationerna. Det finns ett chattrum för varje hotspot och station, och användare som befinner sig vid en station har automatiskt tillgång till chattrummet. Administratörerna kan enkelt hålla koll på vad som sägs i många olika chattrum och konverationer samtidigt. De har även tillgång till en rad olika sorterings- och moderationsverktyg för att få ytterligare överblick och kontroll.