Huddig - Hoy

En urkraft har vaknat.

HUDDIG
Sammanfattning:

Kund: Huddig 
År: 2015.
Vad: Lanseringsfilmer för hybridkonceptet Tigon.

Bakgrund & syfte:

Hoy och Huddig har arbetat tillsammans med lanseringen av Tigon Technology. Resultatet av samarbetet är ett kommunikativt koncept och fem filmer.

Lösning:

Tillsammans med Huddig valde vi att fokusera på insidan av maskinen och den nya tekniken. Konceptet fick arbetsnamnet ”Quiet Roar”. I en bransch fylld av hård musik och muskler valde vi att tillsammans med Huddig gå en annan väg. Ledorden för arbetet kom att bli: Tyst kraft, skandinavisk känsla och High-end.

Resultat:

Konceptfilmen nominerades i Svenska Designpriset.

Press:

Unik svensk hybridtraktor, DI (17 maj, 2015)
Hybridiserad traktorgrävare kan jobba inomhus med sladd, NyTeknik (8 maj, 2015)
Huddig launches full hybrid technology for backhoe loaders, IVTinternational.com (1 maj 2015)

[unex_ce_button id="content_durt308ba" button_text_color="#ff6d56" button_font="bold" button_font_size="15px" button_width="auto" button_alignment="center" button_text_spacing="2px" button_bg_color="#f0f0f0" button_padding="15px 60px 15px 60px" button_border_width="1px" button_border_color="#ff6d56" button_border_radius="0px" button_text_hover_color="#ffffff" button_text_spacing_hover="2px" button_bg_hover_color="#ff6d56" button_border_hover_color="#ff6d56" button_link="https://vimeo.com/hoymultimedia" button_link_type="url" button_link_target="_blank" has_container="1" in_column=""]FLER FILMER PÅ VIMEO[/ce_button]