Salming Sports - Hoy

Ett varumärke, två sätt att kommunicera.

SALMING SPORTS
Fakta:

Kund: Salming Sports
År: 2010–pågående
I korthet: Sedan 2010 har Salming och Hoy samarbetat på två parallella spår; Salming Academy och lanseringsfilmer för nya skomodeller.

Bakgrund & syfte:

Lanseringsfilmernas syfte är att bygga varumärket och presentera de nya modellernas tekniska överlägsenhet. Målgruppen består både av slutkund och återförsäljarledet där filmerna skapar stolthet och inspirerar till mer försäljning.

Salming Academy är nu inne på sin tredje säsong och succén är ett faktum. Tillsammans med Salmings ambassadörer har vi skapat inspirerande instruktionsfilmer för både handboll och innebandy.

Resultat:

Salming Academy har över 3.000.000 visningar på YouTube.

Omnämnanden:

Salming Viper nominerades till Svenska Designpriset.

[unex_ce_button id="content_244bd52r3" button_text_color="#ff6d56" button_font="bold" button_font_size="15px" button_width="auto" button_alignment="center" button_text_spacing="2px" button_bg_color="#f0f0f0" button_padding="15px 60px 15px 60px" button_border_width="1px" button_border_color="#ff6d56" button_border_radius="0px" button_text_hover_color="#ffffff" button_text_spacing_hover="2px" button_bg_hover_color="#ff6d56" button_border_hover_color="#ff6d56" button_link="https://vimeo.com/hoymultimedia" button_link_type="url" button_link_target="_blank" has_container="1" in_column=""]FLER FILMER PÅ VIMEO[/ce_button]