Dixie
Sweden
– E-com

Projekt

E-commerce

Industri

Inredning

Kund

Dixie Sweden

År

2021

Dixie erbjuder funktionella och tidlösa inredningsprodukter med en tydlig inriktning på enkelhet och naturliga material. Hoy fick uppdraget att utveckla en shop-lösning som presenterar Dixies produkter såväl som varumärket på ett tydligare och mer inspirerande sätt.


Uppdraget

Webbplatsen – dixie.se – är en viktig säljkanal för Dixie och de behövde kunna visa upp sina produkter på ett informativt och inspirerande sätt. Det var också viktigt att varumärket och värderingarna det vilar på skulle presenteras på ett rättvisande sätt.

Hoy fick uppdraget att utveckla en e-commerce-lösning som presenterar Dixies produkter såväl som varumärket på ett tydligare och mer inspirerande sätt.


Hållbara vardagsnära produkter i en digital värld

Dixie levererar inredningsprodukter till butiker runt om i världen och för dem är hållbarhet och kvalitet en självklarhet. Deras nya webbnärvaro speglar tidlösheten, elegansen och funktionaliteten hos produkterna, samtidigt som den underlättar kundernas beställningar och berättar Dixies historia.

Den nya e-commerce-lösningen är designad för att göra shop-upplevelsen så intuitiv och enkel som möjligt för Dixies många återförsäljare. För att handla krävs ett återförsäljarkonto som ger tillgång till hela orderflödet. För privatpersoner fungerar webbplatsen som en inspirationskälla och en kanal för att hitta Dixies produkter i butiker nära dem.


“Hoy har varit en tydlig och professionell samarbetspartner i processen att skapa Dixies nya webbplats och e-handelsplattform. En process som tar mycket tid och kräver stort engagemang från båda parter. Hoy gav oss regelbunden uppdatering och vägledning av vad som skulle ske i nästa steg och vi kände oss alltid inkluderade.”

Victoria Tärneberg, Dixie


SEO-strategi som ger en större organisk räckvidd

Vår systerbyrå Leit gjorde en omfattande sökordsanalys som bland annat ledde fram till beslutet att ha utbyggda produkt-kategorisidor och ett fokus på den nya delen Inspiration. SEO genomsyrar hela webbplatsens struktur. Målet var en större organisk räckvidd och ett innehåll som skulle kunna locka besökare helt på egen hand, utan annonsköp.


“Vi är nöjda med allt från budgetering och projektledning till utveckling, implementering och lansering. Dessutom är vi MYCKET nöjda med slutresultatet vilket naturligtvis är det allra viktigaste. Nu ser vi fram emot att med gemensamma krafter hålla vår nya site levande och intressant även i framtiden.”

Victoria Tärneberg, Dixie

Collaxe av Dixie-sidor.
Huvudsida för badrumskorgar.

Nästa

ESABXpanse— Virtuellmässa

Gå till projektGå till projekt