DaftöResort— Webb

Projekt

Webb

Bransch

Besöksnäring

Kund

Daftö Resort

År

2024

Se resultatet

Under de senaste 50 åren har Daftö etablerat sig som en viktig aktör inom besöksnäringen i Strömstad och norra Västkusten. Med pirater, camping, stugbyar och ett nöjesfält precis vid havet är Daftö ett givet resmål för barnfamiljen. Nya dafto.se tydliggör varumärket, bokning av boende och allt som finns att göra på plats.

Ett smidigt digitalt bokningsflöde

Ett besök på Daftö är en problemfri semester. Det innebär att hela upplevelsen från bokning av boende online till barnens aktiviteter på plats ska vara smidig och sömlös. Det tog vi fasta på när webbplatsen byggdes om. Strukturen för innehållet är lika viktig som designen på de olika elementen och det är där arbetet börjar.

En bokningskalender implementerades och navigationen förtydligades. Olika typer av boenden presenteras med inspirerande bilder, faktarutor, fördjupande information och direkt åtkomst till aktuell tillgänglighet och bokning för den aktuella boende-typen.

En destination med äventyr för hela familjen

Med barnfamiljen i fokus och pirater lurandes i varje hörn, var målet att kommunicera Daftö som den erfarna semester-destination de är. Med en avvägd lekfullhet. Rivna kanter och illustrationer i bakgrunden mot lugna beiga och marinblå toner blev ett genomgående uttryck. Tydliga CTA:s för bokning av boende, mat och aktiviteter guidar besökaren hela vägen fram till sitt besök på resorten.

En nöjespark med krutdoft och karuseller

För områdets nöjespark Daftöland skapades ett eget tema för att ge den delen en förstärkt profil full av pirater och äventyr. Via menyn växlar användaren enkelt mellan två olika världar och två starka upplevelser utan att tappa bort sig i navigeringen. En enkel lösning för att både inspirera och praktiskt informera inför gästens besök och vistelse.


Nästa

Vara Konserthus— Webb

Gå till projekt