SanktJörgenPark – webb

Projekt

Webb

Industri

Spa & Hotell

Kund

Sankt Jörgen Park

År

2024

Se resultatetSe resultatet

Inför en stundande större renovering av lokalerna ville Sankt Jörgen Park även ta sin digitala upplevelse till nästa nivå och skapa en digital destination i linje med den fysiska upplevelsen.

Hoy:s uppgift blev att förstå och översätta varumärket digitalt.

Bakgrund

I över 15 år har Sankt Jörgen Park skapat upplevelser i världsklass för besökarna. Sparitualer, boende, träning, relax och mat – här finns något för alla ute efter total njutning.

Men varumärkets digitala upplevelse motsvarade inte platsen. Webbplatsen behövde reflektera löftet om “ den moderna countrycluben” och därför krävdes ett omtag.

Approach

Hoy arbetade tätt tillsammans med SJP för att lyfta fram paket och erbjudanden på ett helt nytt sätt. Vi gav plats för varm och relaterbar storytelling där ny tonalitet och bilder och texter fick spela huvudrollen. De vackra omgivningarna, byggnaderna och rummen fick ett nytt uttryck med hjälp av noggrant kurerade bilder.

En helt ny tech stack

Efter en inledande teknisk audit såg vi att en ny teknisk plattform krävdes för att möta SJP:s behov kopplat till prestanda, skalbarhet och möjligheten att integrera med olika bokningssystem.

Headless CMS: Sanity
Front end: Next.js
Deployment: Vercel
CSS Framework: Tailwind

”Hoy har varit fantastiska under hela projektet! Vi har upplevt att teamet smidigt har förstått våra behov och önskningar, och de har levererat resultat och lösningar som överträffat våra förväntningar.”

Fanny Aasheim, Operation marketing manager

Med inspiration från lokalerna

Webben kläddes i en ny kostym för att skapa en inbjudande atmosfär för besökarna. Lätt rundade former, en suggestiv färgskala och kraftfull men elegant typografi; för att översätta platsens uttryck och stil. Allt med målet att få innehållet att skina.


Nästa

Dixie
Sweden
– E-com

Gå till projektGå till projekt